Om navnet Ray
Navnet Ray er i Danmark godkendt som et unisex-navn, selvom det stadig er meget usædvanligt for piger. Der er kun 14 kvinder i hele landet, der bærer navnet, hvilket gør det til et yderst sjældent valg. Navnet passer ind i en moderne tendens, hvor korte navne med engelsk inspiration vinder indpas.
Som pigenavn kan Ray også tolkes som en direkte reference til det engelske ord for en lysstråle, hvilket giver navnet en lys og positiv betydning. Den korte form på kun tre bogstaver gør det let at kombinere med andre navne, men det står også stærkt alene i kraft af sin unikke karakter i en dansk sammenhæng.
Kommentarer om navnet Ray
Log ind for at skrive en kommentar.